duminică, 15 noiembrie 2009

Arta de a fi piţipoancă

     Vorbeam zilele trecute cu una dintre vechile mele prietene despre moda asta lansată printre fete … Sunt atâtea de spus încât nici nu ştiu de unde să încep. În rândul adolescentelor de azi şi nu numai e o crimă să încerci să fii feminină, naturală, într-un cuvânt “fată“ pentru că mai pe la toate colţurile de stradă vezi fete cât mai strident îmbrăcate (rozul bombon fiind piesa de rezistenţă), care după părerea mea folosesc hainele doar pentru a atrage atenţia nu pentru a-şi acoperi trupurile firave…hmm! sau nu tocmai firave.    Îmi aduc aminte de chinul pe care l-a suferit privirea mea zilele trecute zărind o fiinţă căreia, deşi nu-i permitea fizicul, îşi expunea corpul atârnând prin hainele mult prea mici în comparaţie cu măsurile sale. Cu ocazia aceasta aş vrea să le dau un sfat tuturor fetelor: Cumpăraţi-vă haine pe măsura voastră, vă va sta mult mai bine! Revenind la subiect, nu pot să nu mă leg de ceea ce se numeşte astăzi a fi “cool”. Nu mi se pare deloc “cool” să le vorbeşti prietenelor cu “fată” (a se citi cu accentul specific), să fii vulgară şi să te machiezi excesiv doar pentru că aşa se poartă. Nu ar fi mai simplu să fii tu însăţi?! Pentru termenul din titlu nu am găsit definiţia în DEX, dar am să încerc să o alcătuiesc chiar eu:
~piţipoancă~ persoană de genul feminin ce se caracterizează prin vulgaritate, pe care adesea băieţii o iau în derâdere, care se crede la modă indiferent ce ar face, care uită să-şi mai îmbogăţească şi capitolul numit cultură generală, fiind prea ocupată cu revistele de modă şi pierdutul vremii prin mall.
E ceva grav a uita ce înseamnă a fi o “lady” (aşa cum îmi place mie să spun) în adevăratul sens al cuvântului. Aş vrea să schimb ceva, să-şi dea seama şi săracele fete ce au un asemenea stil de viaţă cât de ridicole sunt, însă până atunci mai e mult, pot doar să vă spun că e şi asta o artă, nu?! Doar e greu să fii piţipoancă !
Emma Z.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu